Etusivu PalvelutEksote tiedottaa: Hitautta uuden potilastietojärjestelmän käyttöönotossa – asiakkailta pyydetään kärsivällisyyttä
Ajankohtaista
19.11.2019 8.00

Eksote tiedottaa: Hitautta uuden potilastietojärjestelmän käyttöönotossa – asiakkailta pyydetään kärsivällisyyttä

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri (Eksote) varoittaa asiakkaita uuden potilastietojärjestelmän käyttöönoton yhteydessä esiintyvistä haasteista. Käyttöönotto aiheuttaa hitautta kaikissa Eksoten palveluissa ja se vaikuttaa etenkin päivystyksen toimintaan.

– Potilaan olisi hyvä ottaa mukaan vastaanotolle aiemmat potilastiedot, loppuarviot, reseptit ja muut mahdolliset hoitoon aiemmin liittyneet tiedot, neuvoo sairaalanjohtaja Tarja Nylund.

Helpoiten nämä tiedot löytyvät Omakanta-palvelusta, mikäli asiakkaalla on palvelu käytössään. Kiireettömissä asioissa asiakkaita neuvotaan ottamaan yhteyttä vasta ensi viikon aikana. Sähköisten asiointipalveluiden käyttökatkon vuoksi myös puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet. Jonoa puretaan edelleen.

Eksote otti käyttöön uuden Lifecare-potilastietojärjestelmän lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 16. - 17.11.2019. Järjestelmän käyttöönotto aiheutti käyttökatkon Eksoten sähköiseen asiointipalveluun 15.11. kello 15.30 alkaen. Asiointipalvelun käyttökatkon piti päättyä 18.11., mutta käyttökatkoa jatketaan 19.11. kello 16 saakka.

Lisätietoja:
Veli-Pekka Helvola, IT palvelupäällikkö, Eksote, puh. 044 791 5409, Veli-Pekka.Helvola@eksote.fi