Etusivu PalvelutLappeenranta on jo sinussa
Ajankohtaista
16.12.2020 15.44

Lappeenranta on jo sinussa

Lappeenrannan kaupunki on aloittanut brändikampanjan houkutellakseen parempaa elämänlaatua etsiviä ihmisiä muuttamaan kaupunkiin. Mielikuvaa hyvin toimivasta ja Euroopan vihreimmästä kaupungista vauhditetaan vapailla tonteilla ja elämänlaatua kohentavilla mahdollisuuksilla.

Elina_Leppä_466 x 272.jpgLappeenrannan kaupungin matkailu-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Mirka Rahman kiteyttää Lappeenrantaan.fi -kampanjan yhteen lauseeseen.

– Lappeenranta on jo sinussa, hän sanoo.
– Lähdimme miettimään asiaa siten, että oravanpyörään ja ahtauteen kyllästynyt ihminen kantaa jo tietämättään sisällään mielikuvaa paremmasta elämästä, eli siitä, mitä kaupunkimme tarjoaa. Euroopan vihreimmässä kaupungissa on se, mitä oikeasti kaipaat. Enemmän mahdollisuuksia, tilaa, luontoa – elämänlaatua.

Lappeenrantaan.fi -kampanja käynnistyi joulukuun alussa ja se on suunnattu ennen kaikkea pääkaupunkiseudulla asuville parempaa elämänlaatua etsiville tai juurilleen palaaville perheellisille osaajille, opiskelijoille sekä uusille yrittäjille tai yrittäjiksi aikoville. Kampanja on osa LUT-yliopiston kanssa tehtävää yhteistyötä. Vetovoimainen yliopistokaupunki -strategiahankkeen mahdollistama mainoskampanja on käynnissä 2.12.2020–31.1.2021.

– Lappeenranta on monien mahdollisuuksien kaupunki, jossa työssäkäynti on sujuvaa, etätyöt maittavat, yrittäjyyttä tuetaan ja oppilaitokset ovat korkeatasoisia, Rahman luettelee.
– Lisäksi Suomen ilmastopääkaupunki on niin lähellä luontoa ja toimii kestävän kehityksen periaatteiden mukaan, että se voitti tänä syksynä European Green Leaf 2021 -tittelin, eli se valittiin Euroopan vihreimmäksi alle 100 000 asukkaan kaupungiksi Euroopan komission järjestämässä kilpailussa.

Kampanja esittelee Lappeenrantaan kotiutuneita opiskelijoita, toimihenkilöitä sekä yrittäjiä. Videoita on tulossa myös etätyöntekijöistä. Kaius Gestraniuksen, Elina Lepän, Abhishek Jayaprakashin sekä Soumyajit Chatterjeen tarinoihin voit tutustua Lappeenrantaan.fi -sivustolla.

Koti Lappeenrannassa – uudessa pääkaupungissa

Samaan aikaan brändikampanjan kanssa pääkaupunkilaisille markkinoidaan Lappeenrannan vapaita omakotitalotontteja. Kaupungin tonttivastaavan Kimmo Lehtosen mukaan kyseessä on hyvin konkreettinen kampanja, jonka tavoitteena on saada muuttajat kiinnostumaan vapaana olevista pientalotonteista Lappeenrannassa. Tonttikampanjan visuaalinen ilme noudattaa pääkampanjaa.

– Olemme listanneet omakotitalotontit Vapaat tontit -verkkopalveluun, Lehtonen kertoo.
– Samaan osoitteeseen on myös koottu muita muuttoa suunnittelevalle tärkeitä tietoja.

Omakotitalotontteja löytyy runsaasti eri puolilta Lappeenrantaa, ja uudet tontit lisätään verkkopalveluun sitä mukaa, kun niitä tulee.

– Lappeenrannan kaupunki on myös laatinut oppaan pientalorakentamisesta kiinnostuneille, Lehtonen kertoo.
– Sen voi ladata kampanjasivulta, Lehtonen kertoo.
– Samaan osoitteeseen on myös koottu muita muuttoa suunnittelevalle tärkeitä tietoja.

Pääkaupunkiseudulle rantautuu nyt vuoden vaihteessa varsinainen Lappeenranta-markkinoinnin aalto, kun myös LUT-yliopisto mainostaa Lappeenrannan ja Lahden kampuksiaan ratikan kyljissä ”Uudet pääkaupungit Lahti ja Lappeenranta – opiskele Euroopan vihreimmissä kaupungeissa” sloganilla.
Euroopan komissio valitsi sekä Lappeenrannan että Lahden ensi vuoden Euroopan vihreimmiksi kaupungeiksi – toinen yli ja toinen alle 100 000 asukkaan sarjassa.

Lue lisää:
www.lappeenrantaan.fi/
www.lappeenranta.fi/fi/Palvelut/Rakentaminen-ja-maankaytto/Koti-Lappeenrannassa

Lisätiedot:
Matkailu-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Mirka Rahman, Lappeenrannan kaupunki
Puh. 040 8499 161, mirka.rahman(at)lappeenranta.fi

Tonttivastaava Kimmo Lehtonen, Lappeenannan kaupunki
Puh. 040 7400 376, kimmo.lehtonen(at)lappeenranta.fi