Suosikit

Liikuntaa selkosuomeksi 2024

LappeenrantaFI/Kulttuuri ja liikunta/Liikunta/Kuvat/Pyöräilyviikko 1.jpg

Tervetuloakaiken kieliset mukaan liikkumaan !

 

Kevät 2024

Lisätiedot:
stina.tevajarvi@lappeenranta.fi
p. 040 6317428

 

Uimakoulut

Miesten uimakoulu

Lappeenrannan uimahalli, Pohjolankatu 29
Torstaisin klo 16-16.45 .
18.4-30.5. Huom! Ei tuntia 9..5
Ilmoittaudu ja maksa tästä

Alkeisuimakoulujen hinta: 27,50 € maksetaan linkin kautta ennen kurssia.
Lisäksi maksetaan joka kerta uimahallin pääsymaksu.

 

Naisten uimakoulu

Lappeenrannan uimahalli, Pohjolankatu 29
Torstaisin klo 15-15.45
18.4-30.5. Huom! Ei tuntia 9.5
Ilmoittaudu ja maksa tästä

Alkeisuimakoulujen hinta: 27,50 € maksetaan linkin kautta ennen kurssia.
Lisäksi maksetaan joka kerta uimahallin pääsymaksu.

 

UUSI! Uinnin alkeisjatko-kurssit aikuisille

Lappeenrannan uimahalli, Pohjolankatu 29
Kurssit on tarkoitettu niille, jotka osaavat uida 5-10 metriä.
Tunneilla harjoitellaan eri uintilajien perusteita.
Torstaisin klo 17-17.45
Naiset 18.4-2.5
Miehet 16.5-30.5
Ilmoittaudu ja maksa tästä

Alkeisjatko-uimakoulujen hinta: 15 € maksetaan linkin kautta ennen kurssia.
Lisäksi maksetaan joka kerta uimahallin pääsymaksu.

 

 

Kesäliikuntaa 2024

 

Löydä kiva kesälaji!

13.6 2024,  17.00-19.00
Wilmanranta, Satamatie 23

Tule löytämään kivaa kesäliikuntaa lapsille ja aikuisille
Kokeile vaikka Fascia Metod harjoittelua
Ei ilmoittautumista. Maksuton tapahtuma

 

Kesäliikuntaa perheille, lapsille ja nuorille

Lasten rantauimakoulut
Uimakouluja rannoilla järjestää Lappeenrannan uimarit uimaseura.
Uimakouluja on Myllysaaren, Ahvenlammen ja Murheistenrannan uimarannoilla.
Katso ja Ilmoittaudu tästä
Lisäksi Sammonlahteen tulee uimakoulu, josta tietoa tulee tähän lähiaikoina.
 

Perhetapahtuma päiväkotien pihoilla
Sopii päiväkoti-ikäisille ja alakoululaisille.
Maanantai 20.5. klo 16.30–18.00 Joutsenon päiväkoti, Penttiläntie 4.
Tiistai 21.5. klo 16.30–18.00 Lauritsalan päiväkoti, Tietokatu 2
Maanantai 27.5. klo 15.30–18.00 Voisalmen koulun kenttä, Voisalmentie 19
Keskiviikko 29.5. klo 16.30–18.00 Kourulan päiväkoti, Katajakatu 10
Ei ilmoittautumista. Maksuton.

Jalkapalloa alakouluikäisille 
Tiistai klo 14-15 Sammonlahti tekonurmi, Pirkonlähteenkatu 6  (28.5-6.8.)
Torstai klo 14-15
Lauritsalan tekonurmi, Kuntokatu 10.  (27.5.-8.8.)
Maksuton. Ei ilmoittautumista.Lisätietoja Mikko, p. 040 630 9244

Kesäliikuntamaa
Sopii ihan pienille lapsille- alakouluikäisille. Pienet lapset oman aikuisen kanssa.
Maanantaisin klo 14-16.
Kesämäen koulun piha, Lavolankatu 16   (27.5.-5.8.)
Keskiviikkoisin klo 14-16  Lauritsalan koulun piha, Osulankatu 3 29.5.-7.8.)
Maksuton. Ei ilmoittautumista.Lisätietoja Mikko, p. 040 630 9244

Pihapelikerho
Leikitään ja pelataan hauskoja pelejä
Tiistaisin klo 11-12
Kesämäen koulun pihalla, Lavolankatu 16 (28.5.-6.8.)
Perjantaisin klo 11-12 Lauritsalan koulun pihalla Osulankatu 3(7.6.-9.8.)
Maksuton. Ei ilmoittautumista.Lisätietoja Mikko, p. 040 630 9244

 

Liikuntaa aikuisille

Osa sopii myös perheille


Luontoliikunta

Lintujen katselua rantaraitilla.
Keskiviikko 15.5. klo 17.30-19.00
Kokoontuminen Korkkitehtaanrannan pysäköintialueella.
Retki sopii koko perheelle. Mukaan voi ottaa omat kiikarit.
Ei ilmoittautumista eikä maksua

Retki  Näkkiniemen laavulle
Keskiviikko 26.6. klo 16-19. 
Lähtö Lappeen koulun parkkipaikalta (Järviniitunkatu 2).
Kävelymatka yhteensä 4,5 km. Grillausmahdollisuus.
Maksuton, Ei ilmoittautumista.

Retki  Mikonsaaren luontopolulle
Keskiviikko 3.7. klo 17-20.
Lähtö luontopolun parkkipaikalta (Mikonsaarentie 331).
Kävelymatka yhteensä 4,5 km. Kävelymatka n.2 km. 
Grillausmahdollisuus.
Maksuton, Ei ilmoittautumista.


Puumalan Norppapolkku
Lauantai 8.6

Koko päivän retki Puumalaan. 
Lähtö Lappeenrannan vesitornilta kimppakyydeillä.
Kävelyreitti on noin 10 km Saimaan rantoja pitkin.
Kyselyt ja ilmoittautuminen Pekka Rossi 040-5457329, pekka.j.rossi@gmail.com
Bensiinikorvaus (20€) maksetaan kuljettajalle.
Järjestäjä Saimaan Latu

 

Ruskamatka Repovedelle. 
Lauantai 21.9.

Koko päivän retki  Repoveden kauniiseen  kansallispuistoon.
Kyselyt ja ilmoittautuminen Pekka Rossi 040-5457329, pekka.j.rossi@gmail.com
Bensiinikorvaus maksetaan kuljettajalle.
Järjestäjä Saimaan Latu

 

Kirkkovenesoutu
Tiistai 25.6. klo 17-20.
Venevaja. Myllysaarenpolku 45.
Tule kokeilemaan ryhmässä soutamista isolla puuveneellä. Sopii nuorille ja aikuisille. Mukaan mahtuu 13 osanottajaa.
Mukaan mahtuu 13 soutajaa. Järjestetään yhdessä soutuseura Lappeenrannan Soutajien kanssa. Pukeutuminen vedenkestäviin vaatteisiin..
Pelastusliivit saa lainata paikan päällä.
Hinta 10 €. Ilmoittautuminen ja maksu tästä

 

Pyöräretket

Retket tehdään omalla tai lainatulla pyörällä. Pyöräksi sopii myös kaupunkipyörä.
Kypärä on pakollinen.
Mukaan on hyvä ottaa juomapullo ja halutessa omat eväät. Kaikki, joille matkan pituus on sopiva, ovat tervetulleita mukaan!
Matkavauhti on rauhallinen. Retket ovat maksuttomia

Pyöräily Hämmäauteensuolle.
Tiistai 14.5.

klo 17.00  Lähtö LUT yliopiston pääovelta. Yliopistonkatu 34.
klo 17.30 Lähtö Rakuunanmäeltä. Mannerheiminkatu 10
Matka yhteensä 20-32 km (riippuu lähtöpaikasta). Syömme omat eväät Hämmäauteensuon laavulla (n.1 km kävelyä).
Grillausmahdollisuus. Säävaraus.Sateella retki siirretään toiseen päivään
Järjestetään yhteistyössä Lappeenrannan Pyöräilijöiden kanssa.
Maksuton. Ilmoittautuminen tästä

Kesäliikuntapaikka- kierros pyörällä
Keskiviikko 5.6.
klo 15.00- n. klo 18.30
Lähtö LUT yliopiston pääovelta. Yliopistonkatu 34.Matka yhteensä noin 20 km.
Käymme pyörällä  tutustumassa eri kesäliikuntapaikkoihin ja maksuttomiin liikuntaryhmiin mm Sammonlahdessa, Kimpisessä ja Myllysaaressa.
Voit ottaa omat eväät tai ostaa jotain matkalta. 
Maksuton. Ilmoittautuminen tästä

Pyöräily Mikonsaareen
Tiistai 16.7.

klo 16 Lähtö LUT yliopiston pääovelta. Yliopistonkatu 34.
klo 16.30 Lähtö Lappeenrannan satamatorilta (Kipparinkatu 1)
Matka yhteensä noin 20-35 km (riippuu lähtöpaikasta). Syömme omat eväät Mikonsaaren laavulla (n.1 km kävelyä).
Grillausmahdollisuus. Paluu klo 19.30-20 Sateella retki siirretään toiseen päivään.
Järjestetään yhteistyössä Lappeenrannan Pyöräilijöiden kanssa.
Maksuton. Ilmoittautuminen tästä

Pyöräily Taipalsaaren kirkonkylälle
Maaanantai 17.6. klo 14.30-17.30.
Lähtö Satamatorilta (Kipparinkatu 1). Matka yhteensä 28 km. 
Ota mukaan omat eväät tai osta matkalla. Säävaraus.
Maksuton. Ei ilmoittautumista.

 Palloiluryhmät


Jalkapalloryhmä kaiken ikäisille ja taitoisille.
Keskiviikko klo 14.30-16.00 .Alkaa 3.6.
Ratsumestarin kenttä, Puhakankatu.
Hinta 2,50€ per kerta. Korttimaksu.  Ei ilmoittautumista.


Frisbeegolf 
Tule kokeilemaan hauskaa peliä, joka sopii kaiken ikäisille.
Tapahtumat järjestetään yhdessä Willimiehen Disc Golf ja 05 Discgolf seurojen kanssa.Välineen saa lainata paikan päällä. Maksuton. Ei tarvitse ilmoittautua.

Joutsenon frisbeegolfrata, Ravitie 17.
Kokoontuminen infotaululla tekonurmen vieressä.
3.6. klo 18-19.30
5.6. klo 18-19.30
10.6. klo 18-19.30

Sorkin frisbeegolfrata, Kaarnapolku, Mattilanlampi.
Aloitetaan huoltorakennuksella.
4.6. klo 18-19.30
6.6. klo 18-19.30
11.6. klo 18-19.30

Rantalentopallo
Myllysaaren uimaranta. Myllysaarenpolku 37.
Sammonlahden uimaranta. Rantaniitynkatu 35 a
Rantalentopalloa voi pelata ilman maksua ja varaamatta koko kesän. Iltaisin on helppo löytää peliporukka.
Pallo pitää itse tuoda. 

 

Liikuntaryhmiä ulkona

Ryhmiin voi tulla kerran tai joka viikko. Sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.
Ota oma patja tai alusta ja juomapullo mukaan.
Maksutonta, eikä tarvitse ilmoittautua. Jos sataa, tunti peruuntuu.

 

Kevyttä liikuntaa

Kehonhuolto / Fascia Method
Alkulämmittelyn jälkeen tehdään helppoja liikkeitä, jotka parantavat kehon liikkuvuutta

Maanantai klo 11-11.45. Sammonlahti, urheilukenttä. Pirkonlähteenkatu 6 (27.5-24.6)
Tiistai klo  14.00-14.45 Lauritsalan urheilukenttä. Kuntokatu 10.  (28.5-6.8)
Tiistai klo 15-15.45. Kimpisen urheilukenttä, korkeushyppypaikka. Maaherrankatu 16 (28.5-25.6)
Keskiviikko klo  9-9.45 Myllysaaren nurmialue. Myllysaarenpolku 37 (29.5-7.8)
Torstai klo 14-14.45 Kimpisen urheilukenttä, korkeushyppypaikka.Maaherrankatu 16 (30.5-8.8)

Ei ilmoittautumista eikä maksua

Aamukävely+kuntoilu.
Tiistaisin klo 9–10.
Sammontori ( 9.5.-27.6.)
Kevyt kävelylenkki ja vomistelua, jossa tehdään lihasliikkeitä ja tasapainoharjoituksia.
Mukaan voi tulla myös rollaattorin kanssa.
Ei ilmoittautumista eikä maksua

 

Puistojumppa

Helppo ja hauska jumppa, jossa usein musiikkia.  Sopii kaikille.
Voi tulla joka viikko tai vain kerran. 
Tuntia ei pidetä jos sataa. Ota matto ja vesipullo mukaan. 
Maksuton. Ei tarvitse ilmoittautua.

Maanantai klo 10–10.45 Myllysaaren nurmialue  Myllysaarenpolku 37. (27.5.-5.8.)
Maanantai 15-15.45 Tanssimix, Kimpisen urheilukenttä, hyppypaikka.Maaherrankatu 16 (27.5.-24.6.)
Tiistai klo 13-13.45, Juvakan kenttä Armilankatu 33(28.5.-25.6.)
Tiistai klo 13-13.45 Lauritsalan kenttä Kuntokatu 10. (28.5.-25.6.)
Tiistai klo 18.30-19.15 Joutseno,Hinkanranta, Rantatie 540 (28.5-  6.8.)
Keskiviikko klo  12-12.45 Mattilanlampi. Kaarnapolku. (29.5-7.8.)
Keskiviikko klo 18–18.45 Myllysaaren nurmialue . Myllysaarenpolku 37 (29.5-7.8.)
Keskiviikko  klo 15-15.45 Sammonlahden urheilukenttä Pirkonlähteenkatu 6 (29.5.-26.6.)
Torstai klo 10-10.45 Lapsi+ aikuinen. Kimpisen urheilukenttä Maaherrankatu 16 (20.6- 8.8. )
Perjantai klo  8-8.45 Kasinon puisto, Ainonkatu 19 (31.5.-10.8. asti (28.6. ei tuntia)

 

Kuntoliikuntaa ulkona

Kuntopiiri
Maanantai klo 16.30-17.30, Juvakan kenttä, Armilankatu 33  (27.5.-9.8.)
Torstai klo 13–13.45 Kimpisen kentän hyppypaikka  Maaherrankatu 16 (30.5.-8.8.Ei tuntia 28.6.)
Tehokkaita, mutta yksinkertaisia liikkeitä.. Sisältää myös hyppyjä.
Maksuton.Ei ilmoittautumista. 

Kuntoharjoittelua portailla ja ulkokuntosalilla.
Keskiviikko klo 9-10
(29.5.-26.6).
Huhtiniemi. Kuusimäenkatu 16.Kokoontuminen kuntoportaiden luona.
Maksuton.Ei ilmoittautumista. 


Kahvakuula
Keskiviikko klo 16.30-17.:15 Juvakan kenttä. Armilankatu 33(29.5.-10.8.)
Torstai klo 10-10.45 Sammonlahti urheilukenttä, Pirkonlähteenkatu 6 (30.5-27.6)
Torstai klo 16.30-17.15 Kahvakuula, Lauritsalan koulun piha, Osulankatu 3 (30.5. -10.8.)
Oma patja ja kahvakuula mukaan. Kahvakuulan voi lainata kirjastosta. 
Maksuton.Ei ilmoittautumista. 

Lisää liikuntaa kesällä

Uimahallit kesäkaudella

Keskustan uimahalli (Pohjolankatu 29) on auki 28.6, asti
Lauritsalan uimahalli (Luukkaankatu 51) on suljettu 27.5.–30.6
Lauritsalan uimahalli aukeaa 1.7,
Keskustan uimahalli on kiinni 1.7.–11.8.

Huom! Kesäajan aukioloajat:
26.5. asti:

  • Maanantai, keskiviikko, torstai 6-20
  • Tiistai ja perjantai 12-20
  • Lauantai 11-19
  • Sunnuntai 10-18

27.5.-30.6

  • Maanantai, keskiviikko, torstai 6-20
  • Tiistai 12-20
  • Perjantai 6-14
  • Lauantai ja sunnuntai kiinni
Liikuntaa rannalla

Kaikki yleiset rannat ovat avoimia kaikille ja maksuttomia. 
Seuraavat rannat sopivat hyvin lapsille ja aloitteilijoille:

  • Ahvenlampi, Joutseno, Hongistontie 5
  • Korkkitehtaan ranta, Marssitie 5
  • Mattilan ranta, Marssitie 5
  • Murheisten ranta , Sirkkelimiehenkatu 10
  • Myllysaaren lasten ranta (leikkipuiston luona) Myllysaarenpolku 12
  • Sammonlahden uimaranta Rantaniitynkatu 35 a

Jos olet aloittelija ui aina matalassa vedessä ja rantaa pitkin.
On aina turvallisempaa olla joku mukana kun on uimassa. 
Vesi voi nopeasti muuttua syväksi myös matalalla rannalla.
Lapsia pitää aina vahtia vedessä ja veden äärellä vaikka paikalla olisi uimavalvoja.

Jos näet kyltin ”sinilevää vedessä”, älä mene veteen.
Vedessä ei myöskään ole turvallista jos on ukkonen.

Rantalentopallo

Rantalentopallokentät:
Myllysaaren ranta (5 kenttää), Myllysaarenpolku 37. 
Sammonlahden ranta,  Rantaniitynkatu 35 a.
Kenttiä saa käyttää koko kesän ilman maksua ja varausta.
Erityisesti illalla on usein helppo löytää pelikavereita 
Palloja ei ole lainattavana kentillä.

 

Lisää kesäliikuntaa luonnossa

Täältä löydät  paikkoja ja reittejä pyöräilyyn, retkeilyyn ja melontaan
EKVAS

Yhdistyksiä ja seuroja

Saimaan Latu
Melontaretkiä tiistaisin. Hinta:  7€/opiskelija  15€/muut. 
Voit myös vuokrata kanootteja. 
Kysymykset ja ilmoittautuminen: Pekka Rossi: 040-5457329, pekka.j.rossi@gmail.com

Lappeenrannan soutajat, rowing 
Kirkkovenesoutua keskiviikkoisin. Sopii myös nuorille ja aloittelijoille.  Hinta 5€/henkilö
Kysymykset ja ilmoittautumiset: lappeenrannan.soutajat@gmail.com tai p.044-9792595

Luontoyrityksiä- vuokraus ja retket

Saimaan Palju  
Pyörät, suppilaudat ja retket..

Drakkar Sport
Pyörät, suppilaudat, kanootit..

Retki Saimaa
Retkeilyvälineet ja retket

 

Liikuntaa senioreille

Seniorit ovat tietysti myös hyvin tervetulleita aikuisten liikuntaan.
Myös nuoremmat voivat osallistua senioreiden liikuntaan.

Kotikulman jumppahetki
Keskiviikko klo 10 –10.30
Louhenpuisto. Pieni Kirkkokatu 43 (8.5.-28.8.)
Torstai  klo 11 – 11.30 Sammontori (2.5.-27.6 (ei 9.5.)
Jumpassa tehdään seisten helppoja lihasvoimaa ja tasapainoa ylläpitäviä liikkeitä,
Voit osallistua jumppahetkeen myös esim. rollaattorin kanssa..
Ei ilmoittautumista tai maksua.

Tasapainojumppa
Maanantai klo 10 -10.30 
(20.5. – 24.6.)
Perillistenpuisto,, Perillistenkatu
Helppoa jumppaa. Mukaan voi tulla myös rollaattorin kanssa.
Ei ilmoittautumista tai maksua.

Tanssia  28.5. - 25.6.2024
Tiistai  klo 10-10.30
(20.5. – 24.6.)
Louhenpuisto. Pieni Kirkkokatu 43
Iloiista hauskaa liikuntaa musiikin tahdissa.
Ei ilmoittautumista tai maksua.