Asiointi ja yhteystiedot
Työllisyysalueen toimipisteet sijaitsevat Lappeenrannassa ja Imatralla. Toimipisteiden aulapalveluissa voi asioida ilman ajanvarausta niiden aukioloaikoina. Työllisyys- ja maahanmuuttopalvelujen asiantuntijoiden asiakastapaamiset toteutetaan ajanvarauksella.
Asioi verkossa
Työmarkkinatorin Asiointi (tyomarkkinatori.fi) on työnhakijan sähköinen asiointikanava, jossa voit
- aloittaa työnhakusi
- ilmoittaa muutoksista työnhakutilanteessa
- jättää yhteydenottopyynnön asiantuntijalle
- ilmoittaa suunnitelman toteutumisesta sekä työ- tai koulutustarjouksista
- ylläpitää yhteystietojasi
- tarkistaa sovitut määräajat, esimerkiksi tapaamiset ja suunnitelman voimassaolon
Henkilöasiakkaiden valtakunnallinen neuvonta
- Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta ma-pe klo 9-15, puh. 0295 025 505
- Työttömyysturvaneuvonta ma-pe klo 9-15, puh. 0295 020 701
- Henkilöasiakkaan Työmarkkinatori (tyomarkkinatori.fi)
Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden valtakunnallinen neuvonta
- Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta ja Yritys-Suomi-neuvonta ma-pe klo 9-15, puh. 0295 020 500
- Yrittäjän talousapu -neuvonta ma-pe klo 9-15, puh. 0295 024 880
- Yritys- ja työnantaja-asiakkaan Työmarkkinatori (tyomarkkinatori.fi)
Yhteydenottolomake
Yhteydenottolomakkeella voit asioida Etelä-Karjalan työllisyysalueen kanssa Työmarkkinatorin Asioinnin lisäksi. Lomakkeella voit
- pyytää sovitun tapaamisen siirtämistä tai perumista
- jättää soitto- tai tietopyynnön koskien esimerkiksi valmennusta, koulutusta, tukea ja sen maksatusta
- ilmoittautua ammatinvalinnanohjaukseen
- toimittaa asiakirjoja työllisyysalueelle tietoturvallisesti
Etelä-Karjalan työllisyysalueen yhteydenottolomake (suomi.fi)
Puhelinpalvelu
Avoinna arkisin klo 9–12, takaisinsoittopalvelu arkisin klo 8–16.15.
Takaisinsoittopalvelumme soittaa 05 616-alkuisesta numerosta kerran.
- Henkilöasiakkaat puh. 05 6163 300
- Työnantaja- ja yritysasiakkaat puh. 05 6163 500
Englanninkielinen puhelinpalvelu henkilöasiakkaille numerossa 05 616 3301
Venäjänkielinen puhelinpalvelu henkilöasiakkaille numerossa 05 616 3302
Henkilöasiakkaan puhelinpalvelussa voit
- kysyä ohjeita työnhakuun
- ilmoittaa muutoksista työnhaussa
- jättää yhteydenottopyynnön asiantuntijalle
- ilmoittaa suunnitelman toteutumisesta sekä työ- tai koulutustarjouksista
- ylläpitää yhteystietojasi
- tarkistaa sovitut määräajat
- ilmoittaa tapaamisajan siirrosta tai perumisesta, mikäli ajanvaraukseen on alle 24 tuntia
- saada yleistä neuvontaa ja ohjausta työllisyysalueen asioissa ja työnhaussa
Työnantaja- ja yritysasiakkaan puhelinpalvelussa autamme sinua kaikissa yritystoimintaan liittyvissä asioissa.
Etelä-Karjalan työllisyysalueen puhelinpalvelu (suomi.fi)
Työnantaja-asiakkaiden muutosturva ja viranomaisyhteistyö
Työnantaja-asiakkaiden muutosturva ja viranomaisyhteistyö -asioissa voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse:
e-kta.muutosturvapalvelut (at) lappeenranta.fi
e-kta.viranomaisviestinta (at) lappeenranta.fi
Toimipisteet ja aukioloajat
Tulevat poikkeukset aukioloajoissa:
- 29.4.2025 toimipisteet suljetaan kello 13. Lappeenrannan toimipisteen yleinen palveluneuvonta on avoinna normaalisti.
Lappeenranta
Etelä-Karjalan työllisyysalue, Lappeenrannan toimipiste
Etelä-Karjalan työllisyysalueen ohjaus ja neuvontapalvelu Momentti
Imatra
Etelä-Karjalan työllisyysalue, Imatran toimipiste
Etelä-Karjalan työllisyysalue monialainen yhteispalvelu, Imatran toimipiste
Postiosoite
Lappeenrannan kaupunki, PL 11, 53101 Lappeenranta
Monikanavainen asiointi
Etelä-Karjalan työllisyysalueen asiointitavat (pdf-tiedosto)
Etelä-Karjalan työllisyysalue sosiaalisessa mediassa
Etelä-Karjalan työllisyysalueen sosiaalisen median periaatteet (pdf-tiedosto)
Etelä-Karjalan työllisyysalue Facebookissa (facebook.com)
Etelä-Karjalan työllisyysalue Instagramissa (instagram.com)
Lappeenrannan kaupunki (linkedin.com)
Työllisyysalueen johto
Sanna Natunen, työllisyysjohtaja, Etelä-Karjalan työllisyysalue