Suosikit

Asiointi ja yhteystiedot

Työllisyysalueen toimipisteet sijaitsevat Lappeenrannassa ja Imatralla. Toimipisteiden aulapalveluissa voi asioida ilman ajanvarausta niiden aukioloaikoina. Työllisyys- ja maahanmuuttopalvelujen asiantuntijoiden asiakastapaamiset toteutetaan ajanvarauksella.

Asioi verkossa

Työmarkkinatorin Asiointi (tyomarkkinatori.fi) on työnhakijan sähköinen asiointikanava, jossa voit

  • aloittaa työnhakusi
  • ilmoittaa muutoksista työnhakutilanteessa
  • jättää yhteydenottopyynnön asiantuntijalle
  • ilmoittaa suunnitelman toteutumisesta sekä työ- tai koulutustarjouksista
  • ylläpitää yhteystietojasi
  • tarkistaa sovitut määräajat, esimerkiksi tapaamiset ja suunnitelman voimassaolon
Henkilöasiakkaiden valtakunnallinen neuvonta
Yritys- ja työnantaja-asiakkaiden valtakunnallinen neuvonta

Yhteydenottolomake

Yhteydenottolomakkeella voit asioida Etelä-Karjalan työllisyysalueen kanssa Työmarkkinatorin Asioinnin lisäksi. Lomakkeella voit

  • pyytää sovitun tapaamisen siirtämistä tai perumista
  • jättää soitto- tai tietopyynnön koskien esimerkiksi valmennusta, koulutusta, tukea ja sen maksatusta
  • ilmoittautua ammatinvalinnanohjaukseen
  • toimittaa asiakirjoja työllisyysalueelle tietoturvallisesti

Etelä-Karjalan työllisyysalueen yhteydenottolomake (suomi.fi)

Puhelinpalvelu  

Avoinna arkisin klo 9–12, takaisinsoittopalvelu arkisin klo 8–16.15.
Takaisinsoittopalvelumme soittaa 05 616-alkuisesta numerosta kerran.

  • Henkilöasiakkaat puh. 05 6163 300
  • Työnantaja- ja yritysasiakkaat puh. 05 6163 500

Englanninkielinen puhelinpalvelu henkilöasiakkaille numerossa 05 616 3301
Venäjänkielinen puhelinpalvelu henkilöasiakkaille numerossa 05 616 3302

Henkilöasiakkaan puhelinpalvelussa voit

  • kysyä ohjeita työnhakuun
  • ilmoittaa muutoksista työnhaussa
  • jättää yhteydenottopyynnön asiantuntijalle
  • ilmoittaa suunnitelman toteutumisesta sekä työ- tai koulutustarjouksista
  • ylläpitää yhteystietojasi
  • tarkistaa sovitut määräajat
  • ilmoittaa tapaamisajan siirrosta tai perumisesta, mikäli ajanvaraukseen on alle 24 tuntia
  • saada yleistä neuvontaa ja ohjausta työllisyysalueen asioissa ja työnhaussa

Työnantaja- ja yritysasiakkaan puhelinpalvelussa autamme sinua kaikissa yritystoimintaan liittyvissä asioissa.

Etelä-Karjalan työllisyysalueen puhelinpalvelu (suomi.fi)

Työnantaja-asiakkaiden muutosturva ja viranomaisyhteistyö

Työnantaja-asiakkaiden muutosturva ja viranomaisyhteistyö -asioissa voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse:
e-kta.muutosturvapalvelut (at) lappeenranta.fi
e-kta.viranomaisviestinta (at) lappeenranta.fi

Toimipisteet ja aukioloajat

Tulevat poikkeukset aukioloajoissa:

  • 29.4.2025 toimipisteet suljetaan kello 13. Lappeenrannan toimipisteen yleinen palveluneuvonta on avoinna normaalisti.

Lappeenranta

Etelä-Karjalan työllisyysalue, Lappeenrannan toimipiste

Etelä-Karjalan työllisyysalueen ohjaus ja neuvontapalvelu Momentti

Imatra

Etelä-Karjalan työllisyysalue, Imatran toimipiste

Etelä-Karjalan työllisyysalue monialainen yhteispalvelu, Imatran toimipiste

Postiosoite

Lappeenrannan kaupunki, PL 11, 53101 Lappeenranta

Monikanavainen asiointi 

Etelä-Karjalan työllisyysalueen asiointitavat (pdf-tiedosto)

Etelä-Karjalan työllisyysalue sosiaalisessa mediassa  

Etelä-Karjalan työllisyysalueen sosiaalisen median periaatteet (pdf-tiedosto)
Etelä-Karjalan työllisyysalue Facebookissa (facebook.com)
Etelä-Karjalan työllisyysalue Instagramissa (instagram.com)
Lappeenrannan kaupunki (linkedin.com)

Työllisyysalueen johto

Sanna Natunen, työllisyysjohtaja, Etelä-Karjalan työllisyysalue