Talviliikunta
Talviliikunta info
Muista, että talvella on tärkeä pukeutua lämpimästi ja käyttää kenkiä, joissa on kitkapohja tai nastat.
Etenkin pään kautta lämpöä katoaa paljon, eli lämmin päähine on tärkeä!
Jos tuulee, ilma tuntuu paljon kylmemmältä. Keskitalvella aurinkon paistaessa ilma on vieläkin kylmempää!
Ulkona on kuitenkin hyvä ja terveellistä liikkua, jos on pukeutunut oikein ja vaatteet kuivia.. Useampi kerros vaatteita tai käsineitä on usein hyvä vaihtoehto.
Liikkuessa tulee hyvä ja lämmin olo!
Jäällä liikkuminen
Jokainen liikkuu luonnon jäillä omalla vastulla. Huom! Joissain kohdissa, jää voi vielä olla ohutta.
Jäänaskalit kaulan ympärillä lisäävät turvallisuutta jäällä. Niitä löytyy monesta tavaratalosta. Tässä yksi esimerkki
Hiihto
25 hiihtolatua eri puolilla Lappeenrantaa
Katso hiihtoladut kohdasta "palvelupaikat"
Tästä löydät luistelu jäät ja latukartat
Hiihtoladut ja luistinradat, huoltotilanne
Hiihtovarusteet
Hiihtotarvikkeita myydään urheilukaupoissa sekä isommissa ruokakaupoissa esim. Prisma
Käytettynä niitä voi löytää esim. Kontista tai tori.fi
Vuokraus Drakkar sport
Suksien voitelua
Lentokentän parkkipaikan vieressä olevassa kopissa Lappeeen Riento voiteluasema
Lasten hiihtokoulu
Katso tästä
Järjestää Lappeen Riento urheiluseura
Myllymäen laskettelukeskus
Myllymäen laskettelukeskus
Myllymäentie 83.
Katso hinnat
Lumikenkäilyä
Lumikenkiä voi lainata ilmaiseksi kirjastosta.
Lumikenkien vuokraus ja vaellus
Saimaan palju rental
Retki Saimaa rental
Lumikenkäily
Lähtö LUT pääovelta.
Torstai 26.2. klo 16-17.30
Myös lapset yli 10 vuotta ovat tervetulleita. Lumikengät lainataan ilman maksua paikan päällä.
Pue lämpimät vaatteet, talvikengät ja muista käsineet!
Ilmoittaudu tästä
Luistelua
Lappeenrannanssa on 28 yleisölle tarkoitettua luistelualuetta, jossa voi luistella ilmaiseksi .
Katso tästä (valitse "palvelupaikat") Tästä voit katsoa, onko luistelupaikka kunnossa:
Luistelualueiden huoltotilanne
Luistimia myydään urheilukaupoista ja isoissa ruokakaupoissa esim. Prisma.
Käytettynä voi ostaa esimerkiksi Kontista tai tori.fi
Luistimia lyhytaikaiseen käyttöön tai kokeiluun saa myös lainata liikuntatoimelta
Ota yhteyttä: stina.tevajarvi@lappeenranta.fi tai p.040-6317428
Lasten luistelukoulu
Kisapuiston tekojää .Kisakatu 9.
Maksuton luistelukoulu 4-13 vuotiaille lapsille.
Sunnuntaisin klo 9-9.45.
Tarvitaan oma kypärä, joss kasvosuojus ja omat luistimet. Huom! Vapaa ajan vakuutus tarvitaan myös.
Järjestäjänä Veiterä jääpalloseura.
Myllysaaren sauna
Myllysaaren polku. Yleinen maksullinen sauna, joka on auki myös talvella. Myös avanto.
Vuoroja naisille, miehille ja sekavuoroja. Katso tästä
Avantouinti
14 avantouinti paikkaa ympäri kaupunkia Katso avannot kohdasta "palvelupaikat"
Pilkkikokeilu -UUTTA
Tiistaina 10.3. Ryhmät klo 15-16 ja 16-17
Lähtö LUT Yliopiston aulasta. Yliopistonkatu 34
Hinta 10€ . Kalastusvälineet sisältyvät hintaan.
Muista lämpimät talvivaatteet ja liukkautta estävät kengät
Ilmoittaudu ja maksa tästä