Suosikit
Palvelu

Asukas-, kylä- ja kotiseutuyhdistysten avustukset

Asukas-, kylä- ja kotiseutuyhdistysten avustusten arvioimista varten kaupungilla on käytössä porrastettu avustusjärjestelmäasteikko. Hakiessaan avustusta yhdistys itse valitsee oman toiminnan tason ja toimittaa hakemuksen mukana talousarvion ja toimintasuunnitelman, jossa on eritelty valitun tason mukaiset toimenpiteet. Yhdistys sitoutuu toteuttamaan toimenpiteet avustuksen myöntämisvuonna. Asukas-, kylä- ja kotiseutuyhdistyksille myönnetään avustusta (alustava summa) seuraavan portaikon mukaisesti:

Taso 1 = 200 € Perustoiminnan ylläpito - yhdistyksen kokoukset.

Taso 2 = 500 € Perustoiminnan ylläpito - yhdistyksen kokoukset, vuodessa 1-2 asukastapahtumaa, tiedottamista nettisivujen/ sosiaalisen median kautta, osallistuminen alueelliseen asukastoimintaan, talkootoiminnan organisointi.

Taso 3 = 700 € Perustoiminnan ylläpito - yhdistyksen kokoukset, vuodessa vähintään kolme asukastapahtumaa, tiedottamista nettisivujen/ sosiaalisen median kautta, osallistuminen alueelliseen asukastoimintaan, talkootoiminnan organisointi, aktiivinen toiminta jäsenistön kanssa.

Taso 4 = 900 € Perustoiminnan ylläpito - yhdistyksen kokoukset, vuodessa vähintään kolme asukastapahtumaa, tiedottamista nettisivujen/ sosiaalisen median kautta, osallistuminen alueelliseen asukastoimintaan, talkootoiminnan organisointi, aktiivinen toiminta jäsenistön kanssa, suurempien tapahtumien järjestäminen yhteistyökumppaneiden kanssa.

Aloittelevien yhdistysten perusavustus on 300 €.

Avustusten euromäärät voivat tarkentua saapuneiden hakemusten ja käytettävissä olevien määrärahojen myötä.

Ehdot ja kriteerit

Avustettavan toiminnan tulee sijoittua Lappeenrantaan. Avustuksen saaja sitoutuu toteuttamaan avustuksen kohteena ilmoitetut toimenpiteet avustuksen myöntövuoden loppuun mennessä. Myöhästyneitä tai puutteellisia avustushakemuksia ei käsitellä.

Starttiavustuksia myönnetään vain asukasyhdistyksille.

Toimintaohje

Avustusta haetaan ensisijaisesti sähköisellä lomakkeella. Hakemuksen täyttäjä tarvitsee oman henkilökohtaisen verkkopankkitunnuksen palveluun kirjautumista varten ja hänen tulee hyväksyä palvelun käyttöehdot kirjautumisen yhteydessä. Yhdistyksen toimintasuunnitelma ja talousarvio ovat pakollisia liitteitä, jotka tulee jättää avustushakemuksen yhteydessä.

Lopullista avustuksen maksatusta varten tulee toimittaa 31.12. mennessä myös edellisen vuoden toimintakertomus sekä tilinpäätöstiedot. Avustushakemuksen voi tarvittaessa tehdä myös paperilomakkeella Asiakaspalvelukeskus Winkissä kaupungintalolla tai Joutsenon kirjastossa. Avustushakemus tulee palauttaa 31.1. klo 15.00 mennessä.

Maksullisuuden tiedot

Palvelu on ilmainen.